Picture of כנרת יעקב

כנרת יעקב

מנהלת "כינוש הפקות" ומנחת קבוצות בעלת תואר שני במנהל עסקים. אוהבת לשמוח ולשמח אחרים

מה עלול לפגוע בהצלחת יום ההולדת?

לא מעט הורים שואלים אותי בטלפון "אבל את בטוחה שיום ההולדת יהיה מוצלח?" ותמיד תשובתי היא "אני אעשה את המירב אך אני לא קוסמת". נשמע מוזר אה? איך היא אומרת כזה דבר במקום לומר "ברור שיהיה מוצלח!"? מה? היא לא רוצה שנסגור איתה?!.

אז לפני שאני מבריחה אתכם, אסביר את תשובתי 😉:

 

להפקת יום הולדת מספר גורמים שמשפיעים,

חלק מהגורמים הם קריטיים להצלחת ההפעלה וחלק הם בגדר המלצה.

חלק מהדברים שאפרט כאן עלולים להישמע קטנוניים אבל אני פה כדי לומר את כל האמת, מניסיון של שנים רבות. למה? כי הצלחת האירוע שלכם חשוב לי בדיוק כמו שהוא חשוב לכם. אינטרס משותף.

תסכימו או לא, אני חושבת שלהפעלת יום ההולדת החלק הכי חשוב ביום ההולדת. יתרה מכך, אם תשאלו אותי, חשוב יותר להשקיע בהפעלה איכותית מאשר בעוגה ובעיצוב.

 

אז מה הם הגורמים הקריטיים להצלחת הפעלה?

 

מקום הפעילות

  • חדר קטן– אם ההפעלה היא בחדר קטן או חצר ממש קטנה, בעוד שהוזמנו כל הילדים בגן/ בכיתה, יתכן ותיווצר בעיה. כל רעש קטן ישמע גדול וזה יפגע בקשב הילדים וכן, גם בקשב של המפעיל עצמו.
    חשוב גם לזכור כי בהפעלות של קטנים גם צפויים להגיע לא מעט הורים.
  • חדר עם הד– אם בחדר עצמו יש הד, גם כאן כל רעש קטן ישמע גדול וישפיע מאוד על הקשב.
  • מבנה מוזר– לא מעט פעמים נתקלתי בחדרי יום הולדת שממוקמים בלובי של בניין או בקומת מרתף ולעיתים יש בהם עמודים גדולים באמצע החלל. הדבר מקשה על הפעילות ועל מיקום הילדים והמפעיל. כמו כן, אם נדרשת פעילות של מרחב כגון- פריסת מצנח, הדבר עשוי להפריע.
  • חצר/ פארק במזג אויר לא מתאים­– אם בחוץ נושבת רוח חזקה או שחם ביותר (יוני- אוגוסט), מומלץ לא לקיים את הפעילות במרחב פתוח. לילדים, בדיוק כמו לנו, קשה להתרכז או להיות פעילים כשחם או קר. זה גם לא ממש נעים.
    רוח יכולה גם להוות רעש רקע שמאוד מקשה. לכן, גם אם ממש מתחשק לחגוג בחוץ, אין שום בעיה לקחת סיכון ולקבוע תאריך, יחד עם זאת, יש לדאוג לתוכנית ב'.

בבחירת מקום הפעילות חשוב ביותר לתת דגש לנוכחות ההורים במידה ותהיה. אם צפויים להגיע הורים, חשוב לבחור מקום בהתאם. אני אגלה לכם סוד? הורים לא באמת מתעניינים בהפעלה. מבחינתם זה המקום למינגלינג עם הורים אחרים ומנוחה אחרי יום עבודה ארוך. מובן לחלוטין.
לכן חשוב לוודא ששיחות ההורים לא יפריעו למשתתפים ולמפעיל שמעביר את ההפעלה. חדר גדול מספיק ונטול הד בדר"כ יעשה את העבודה! (או חצר/פארק עם מרחב במידה וההפעלה בחוץ).

 

תפאורה מוגזמת

אני תמיד אומרת שקשב המשתתפים מוגבל. אם נרבה בתפאורה ועיצובים מושכים את העין, יתכן ויהיה קשה לילדים להתרכז בפעילות עצמה.

פיזור בלוני הליום בחלל החדר, לדוגמא, יוצר לא מעט חוסר סדר. ילדים ישר תופסים בלון מחשש שלא ישאר להם והרבה קושרים אותו על היד לאורך ההפעלה. עכשיו תנסו לדמיין אתכם עומדים מול קבוצה ומלא בלונים מחוברים למשתתפים חחחח.

כמו כן, בלונים שמפוזרים על הרצפה אוטומטית מזמינים קפיצות ותחרות פיצוצים.

אני תמיד ממליצה בדברים אלו להתייעץ עם המפעיל. אין דבר כזה שאלה טיפשית! הוא יודע המון ואתם חוגגים אחת לתקופה, הגיוני שיהיו לכם שאלות.

 

מיקום וגודל שולחן הכיבוד

אני תמיד מציעה להורים להתייעץ עם המפעיל בנוגע למיקום שולחן המתוקים. לא פעם קרה לי שהורים סידרו את השולחן במקום בו הכי טוב שנתמקם אנחנו, המפעילים, והיה צורך להזיז ולשנות.

חשוב שהבר המתוק, גם אם חשוב להורים להשקיע בו, לא יהיה טו מאצ' וימשוך את קשב המשתתפים גם בזמן הפעילות עצמה.

אנשים נוטים לחשוב כי כאשר ילדים קמים לשולחן בזמן ההפעלה זה מאחר וההפעלה לא אטרקטיבית מספיק. אין הדבר נכון כלל.

מומלץ, ברוב המקרים, לכסות את השולחן עד ההפסקה.

גם למזון המוצע בשולחן צריך לתת את הדעת. אני אישית פחות ממליצה להגיש ממתקים "מסורבלים" לאכילה בזמן פעילות. כאלה שרק הפתיחה שלהם גוזלת מהילדים קשב, כמו: סוכריות על מקל שקשה לפתוח ועושות רעש עם הפתיחה. יש ילדים שלפעמים מבקשים מהמפעיל בתמימות, תוך כדי ההפעלה, לפתוח להם.

 

האוכל המוגש בהפעלה

ברוב מוחלט של ההפעלות ההורים מזמינים פיצה או מגישים נקניקייה בלחמנייה וכד'. בעיניי, בהתעלם מהערכים התזונתיים שיש או אין באוכל, אוכל מהסוג הזה הוא הנוח ביותר. הילדים יוצאים להפסקה, אוכלים בכיף, מסיימים בזמן והמקום נשאר נקי יחסית.

לעומת זאת, פעם הייתי בהפעלה בה הוגשו כל כך הרבה סוגים של פסטות, מאפים ושתייה, שהרצפה הפכה לרטובה ומחליקה (תנסו לדרוך על פסטה בזמנכם הפנוי 😉). יש גם משקאות שהופכים את הרצפה לדביקה, דבר שלא פחות מקשה על הפעילות.

חשוב מאוד בהקשר של הפסקת האוכל, שהאוכל יגיע בזמן. יש גבול לזמן בו ילדים יכולים להיות קשובים בהפעלה והם צריכים הפסקה.

 

שינויים בסדר ההפעלה

לי אישית, יש סדר מסוים להפעלה. כזה שבחנתי לאורך שנים וערכתי שינויים במידת הנדרש, מתוך ניסיון בשטח.

סדר ההפעלה שלי בנוי בצורה המיטבית ביותר, תוך שמירה על השתתפות גבוהה והעצמת החוגג/ת בגבול הנכון. ההפסקות מתוזמנות בהתאם. אם לא די בכך, גם סדר המשחקים בהפעלה בנוי בצורה מסוימת על מנת לשמור על קשב.

מומלץ שלא לשנות את סדר ההפעלה.

קרה לי מספר פעמים שהורים רצו לשמור את הכיבוד להפסקה. הילדים מגיעים להפעלה ומצפים לכיבוד. אני תמיד מעדיפה להתחיל לאחר שנשנשו ונהנו וכרגע זמן הכיבוד מאחוריהם והוא פחות מעניין אותם.

כפי שציינתי למעלה גם פיצה שמאחרת ומגיעה לאחר ההפסקה יכולה לשבש את הסדר. כשילדים צריכים הפסקה קשה מאוד להחזיק אותם גם אם ההפעלה מאוד מרתקת.

 

זה בסך הכל הפעלה! בשביל מה צריך כל כך הרבה דגשים?

אתם בטח שואלים את עצמכם זאת.

להחזיק 30 ילדים בהפעלה ולרתק אותם זה לא דבר של מה בכך. בעיקר היום. בעידן הטכנולוגי וחסר הסבלנות בו אנו נמצאים.

על מנת לוודא שלא נשלם סתם על הפקה התנאים צריכים להיות מיטביים. אחרי הכל מדובר בחוויה שהילד שלכם כל כך מחכה ומצפה לה וחבל שדברים יפלו על תכנון לקוי.

ימי ההולדת הכי מוצלחים שהייתי בהם היו כאלה שאפשרו תנאים נוחים ונכונים כפי שפרשתי בפניכם למעלה.

אני אישית ממליצה להתייעץ עם המפעיל לגבי הכל! בתשלום להפעלה אתם מקבלים גם שירותיי ייעוץ חחח ומי שלא ממש שירותי בטלפון אתם בטח לא רוצים אותו ביום ההולדת של הנסיך/ה שלכם.

תהיו בקשר! אני פה בשבילכם! 😊

 

למידע נוסף:

איך לתכנן הפקת יום הולדת מוצלחת?

תכנון הפקת יום ההולדת לילד/ה שלכם עלול לפעמים להיות קצת "מסורבל" ומורכב. אז אשמח לעשות לכם קצת סדר בנושא. בדר"כ על מנת

Scroll to Top