Picture of כנרת יעקב

כנרת יעקב

מנהלת "כינוש הפקות" ומנחת קבוצות בעלת תואר שני במנהל עסקים. אוהבת לשמוח ולשמח אחרים

איך לתכנן הפקת יום הולדת מוצלחת?

תכנון הפקת יום ההולדת לילד/ה שלכם עלול לפעמים להיות קצת "מסורבל" ומורכב. אז אשמח לעשות לכם קצת סדר בנושא.

בדר"כ על מנת לארגן לילד שלכם יום הולדת מוצלח עליכם לשאול את עצמיכם מספר שאלות.

 

ראשית, ממה בנויה הפקת יום הולדת?

הפקות יום הולדת משמחות כל אחד, בכל גיל. והדברים שנפגוש כמעט בכל יום הולדת הם:

  • כיבוד– בהפקות יום הולדת לילדים לרוב יוגשו חטיפים וממתקים שונים. אם יום ההולדת נמשך בין שעה וחצי לשעתיים סביר שתינתן הפסקה לאוכל משביע יותר. בדר"כ יום הולדת לקבוצת גיל יתקיים בשעות אחר הצהריים, לאחר החזרה מבית הספר/ הגן ועל כן נהוג לדאוג גם לארוחה. אם מגיעים הורים מומלץ לדאוג גם להם לכיבוד.
  • פעילות מותאמת– הילדים הוזמנו ליום הולדת ועל מנת שלא יתפזרו חשוב שיהיה תוכן, כלומר, פעילות מותאמת לאירוע. זה יכול להיות הפעלה חיצונית שמזמינים, הצגה וכד' וזה גם יכול להיות משהו שאתם, ההורים, מכינים בעצמכם (במידה ואתם יצירתיים ובעלי סבלנות). האם חשוב תוכן לכל גיל? אם תשאלו אותי, במידה והזמנתם חברים של החוגג/ת אז בהחלט כן. ארוחה משפחתית זו כבר הפקה מסוג אחר 😉
  • עוגה– כי "אין אין אין חגיגה, בלי בלי בלי בלי עוגה"… כל יום הולדת כולל טקס עוגה ולכן יש להצטייד בעוגה. לא משנה אם מדובר בעוגה מעוצבת שהזמנתם מקונדיטורית או בעוגה שהכנתם בעצמכם, עוגה זו עוגה והיא חלק בלתי נפרד מטקס יום ההולדת.

 

מה, זהו?! אתם בטח שואלים…

ישנם דברים נוספים שמשדרגים את יום ההולדת, אך פחות חשובים מהדברים שציינתי למעלה, כגון: קישוטים, הפתעות למשתתפים וכו'. יש מפעילים שמציעים חבילות "הכל כלול" ושווה לשאול זאת בשיחה הטלפונית.

בלונים הם חשובים (טוב, אני משוחדת) אבל האם הם קריטיים לחגיגת יום ההולדת? מצד אין דבר שמסמל יום הולדת יותר מבלונים, אבל מצד שני, באופן מפתיע, ראיתי גם ימי הולדת בלי בלונים. הכל תלוי בהפקה שהחלטתם "להרים".

 

איפה כדאי לחגוג?

את חגיגת יום ההולדת ניתן לקיים במקום סגור/ פתוח, בבית, בפארק או במקום מושכר. אופי הפעילות וכמות המוזמנים מהווים שיקול חשוב בבחירת מקום.

השאלות שעליי לשאול:

מה כמות המוזמנים?

האם ההורים צפויים להגיע?

האם הפעילות דורשת מרחב גדול? מרחב פתוח/ סגור?

בגילאי גן לדוגמא, לרוב יגיע גם הורה עם הילד כך שכמות המוזמנים מוכפלת. פעילות כזו מומלץ לקיים בחצר גדולה (או פארק, במידה והעירייה מתירה זאת) או בחדר גדול, אם בבית או אם מושכר. בחודשי החורף ובחודשי הקיץ החמים לא מומלץ לקיים פעילות בחוץ.

עלות ממוצעת להשכרת חדר היא כ-500 ₪.

 

בדר"כ בימי הולדת כיתתיים, הורים פחות נוהגים לבוא ובממוצע יש כ-30 ילדים. עדיין, מדובר בכמות שלא מתאימה לכל בית ולכן מומלץ לשקול להשכיר חדר.

ביום הולדת שהוא רק לבנות או רק לבנים מהכיתה, סביר שכמות המשתתפים קטנה ובדר"כ יתאפשר לחגוג בכל מקום.

חשוב לתת משקל לבחירת במיקום מאחר והוא מהווה חלק בלתי נפרד מהצלחת יום ההולדת. אם המקום קטן, בעל הד, בעל אטרקציות שונות (כגון ג'ימבורי), הדבר עלול לפגוע בהפקת יום ההולדת ובהעצמת החוגג.

 

האם כל הפקת יום הולדת חייבת להיות כל כך יקרה?

התשובה היא לא.

כמו בכל דבר מומלץ ביותר לעשות תיעדוף וסקר שוק מקיף.

יש שרואים בתוכן/ בהפעלה כדבר החשוב ביותר ביום ההולדת ויש שיעדיפו להשקיע בבר מעוצב ומרשים וכן בעוגה מעוצבת ויוקרתית. יש גם כאלה שישקיעו בהכל.

הפקה יום הולדת איכותית מתחילה מ-1,200 ₪ ויכולה להגיע גם לסכומים מאוד גבוהים. הכל תלוי בתכנון ובסכום שמוכנים להשקיע.

 

איך ניתן לחסוך בהוצאות?

  • הפעלה– לא מעט הורים מפעילים את הילדים באופן עצמאי אך ברוב ימי ההולדת כן תמצאו מפעיל חיצוני. בדר"כ מדובר בהוצאה העיקרית אך אם תשאלו אותי החשובה ביותר. להפעיל כיתה שלמה דורש מיומנות, סבלנות ולא מעט ציוד. ניתן למצוא היום הפעלות במנעד רחב של מחירים אך חשוב לתת את הדעת על התוכן והדברים המוצעים בחבילות השונות.
  • חגיגה משותפת– לא מעט הורים היום חוגגים לילד שלהם בשיתוף עם ילד נוסף. חשוב שהחוגג הנוסף יהיה מאותה הכיתה/ הגן ושיהיו חברים. בנוסף, חשוב לוודא שהילדים הם "באותו הראש" ואני אסביר למה אני מתכוונת. יצא לי כבר לחגוג, לא פעם, לשני חוגגים ביחד בעוד שאחד מהם בעל ביטחון עצמי גבוה והשני יותר סגור וזה לא תמיד נכון. במצב כזה המטרה עלולה להתפספס בעוד שילד אחד ירגיש יותר מועצם על חשבון השני. למפעילים יש הרבה מקום למנוע מצב כזה אך עדיין מומלץ להפעיל שיקול דעת בבחירת החוגג הנוסף.
  • מקום החגיגה­- כפי שציינו קודם, השכרת חדר ליום ההולדת היא הוצאה בפני עצמה ויש לקבל החלטה בהתאם. יש מקומות יקרים יותר, יש שעולים פחות ויש שאינם עולים כלל. ממליצה שוב לתת את הדעת בבחירת המקום, מעבר לשיקול הכלכלי.
  • כיבוד– עלות הכיבוד יכולה לנוע מ200 שקלים ועד אלפי שקלים במידה ומזמינים בר מעוצב. אין ספק שכאן ניתן לחסוך לא מעט כסף. אם זה בהגשת כיבוד סטנדרטי ואם זה עיצוב בעצמכם. אצל ילדים הכל הולך 😉.
  • ארוחה– לרוב נהוג להזמין פיצות למשתתפים והפיצריות כבר הבינו שהפקות יום ההולדת זה מקור הכנסה ראוי וניתן להזמין מגש פיצה במחיר של 20-30 ₪. כמו כן, אפשר להגיש מאפים שונים, פיתות עם מילויים שונים, נקניקייה בלחמניה ועוד.

 

מקווה שהצלחתי לעשות לכם קצת סדר ואתם יותר ממוזמנים להתייעץ במידה ויש שאלות נוספות.

למידע נוסף:

Scroll to Top